BINNENKORT DE RELEASE VAN DE HMM-BAKFIETS!

Wij proberen u zo goed als mogelijk van dienst te zijn, door bijvoorbeeld onze prijzen zo laag te houden. Maar ook om u te helpen. Op deze pagina vind u de meest gestelde vragen. Kijk of u vraag en antwoord erbij staat.

Ook kunt u uw vraag stellen in de facebookgroep 'Haken met Marga'. Let op: alleen haaktechnische vragen.

Ga snel naar de home-pagina van deze site, klik op de facebook-link, en wordt lid van deze groep. Er gingen u al ruim 6100 mensen voor.

Heeft u dan nog een vraag: gebruik het contactformulier op de pagina 'contact/algemenevoorwaarden/disclaimer', en wij nemen contact met u op.


* Wie of wat is Haken met Marga?

Haken met Marga is een webshop waarin met name haakpatronen aangeboden worden. De grote kracht achter Haken met Marga is uiteraard Marga. Zij is creatief ontwerper, ooit begonnen met het ontwerpen van kaarten. Er zijn onder haar naam maar liefst 11 boeken verschenen! Helaas is die markt verzadigd geraakt. Toch worden haar boeken nog vaak te koop aangeboden op tweedehands boekenmarkten en winkels. Haar grote inspirator is haar vader, die van alles met zijn handen kon maken. Destijds was zijn 'ponsvriend' en grote uitvinding in de hobbywereld. Na jaren van stilte lanceert zij samen met haar man de webshop Haken met Marga. Zelfontworpen haakpatronen staan hier centraal. Marga haalt haar plezier uit het ontwerpen van grappige en mooie haakpatronen. Haar missie is mensen plezier doen in het ondersteunen van hun creativiteit. 

 


* Hoe kan ik een product bestellen?

U kunt heel eenvoudig producten bestellen bij Haken met Marga. Als u een product heeft gekozen in onze shop, drukt u op de bestelknop. U wordt dan automatisch naar onze winkel geleid. Hier kunt u zonder account bestellen. Wel zijn er een aantal verplichte velden die u in moet vullen. De betaling geschied via Ideal. Als u betaald heeft ontvangt u automatisch een bevestigingsmail van uw bestelling. Als wij het product aan u leveren ontvangt u opnieuw een mail dat het product verzonden is (lees ook: 'Hoe worden de patronen verzonden') Wanneer wij dus uitleveren ontvangt u twee mails van ons. Een met de bijlage waarin u het patroon kunt downloaden en een mail dat wij tot verzending zijn overgegaan. 

 


Hoe worden de patronen verzonden?

Wij verzenden de digitale haakpatronen via Wetransfer Pro. U krijgt dan een link van ons, die leidt u naar de juiste pagina van Wetransfer. U kunt het bestand dan binnen 4 weken op uw computer of telefoon downloaden. Doet u dit niet binnen 4 weken, dan vervalt de link en kunt u het bestand niet meer downloaden. Het bestand dat u download is een zip-bestand. Dit bestand wordt automatisch geopend. Let wel goed op dat u het bestand ergens opslaat (bijvoorbeeld in een map op uw computer, externe harde schijf, usb-stick of een nas) Wij zijn hiervoor niet verantwoordelijk. Het patroon wordt in principe eenmalig verzonden. Mocht het downloaden en/of het patroon opslaan mislukken, sturen wij u eenmalig een nieuw bestand. Als vervaltermijn voor het opnieuw verzenden van het patroon geld 4 weken na de eerste verzending. Meer informatie over Wetransfer vind u op het internet, google op 'Wetransfer'. Voor het verzenden via Wetransfer berekenen wij geen kosten. 

 

In uitzonderlijke gevallen verzenden wij ook de patronen op papier. Wij rekenen hiervoor 20 Eurocent per pagina, plus verzendkosten. U kunt hiervoor mailen naar info@hakenmetmarga.nl

 


* In welke gevallen moet ik verzendkosten betalen?

U betaald bij ons voor het digitale haakpatroon geen verzendkosten. Echter in sommige gevallen, zoals bij de dierenkarretjes en de HMM Mobiel, worden er ook goederen door ons geleverd. Wij versturen via Post.nl (track&trace). Wij hanteren daarom ook de tarieven van Post.nl, dit is een door Post.nl vastgestelde prijs. Voor België geldt een ander tarief.

 


* Heb ik een account nodig om bij de webshop Haken met Marga te bestellen?

Wij hebben er voor gekozen om die keuze bij u te laten. U hoeft dus geen account aan te maken om bij ons producten te bestellen. Wanneer u wel een account aanmaakt, kunt u bijvoorbeeld u bestelgeschiedenis inzien. Wij geven uw gegevens hoge prioriteit, wij respecteren uw privacy. Wij delen geen gegevens met derden.

 


Ik heb een product besteld, wat is de levertijd?

Wij verzenden de digitale haakpatronen via Wetransfer. Wij proberen digitale downloads binnen 48 uur na betaling te laten plaatsvinden. U krijgt dan een link van ons, die leidt u naar de juiste pagina van Wetransfer. U kunt het bestand dan binnen 4 weken op uw computer of telefoon downloaden. Doet u dit niet binnen 4 weken, dan vervalt de link en kunt u het bestand niet meer downloaden. Het bestand dat u download is een zip-bestand. Dit bestand wordt automatisch geopend. Let wel goed op dat u het bestand ergens opslaat (bijvoorbeeld in een map op uw computer, usb-stick of een nas) Wij zijn hiervoor niet verantwoordelijk. Het patroon wordt in principe eenmalig verzonden. Mocht het downloaden en/of het patroon opslaan mislukken, sturen wij u eenmalig een nieuw bestand. Als vervaltermijn voor het opnieuw verzenden van het patroon geld 4 weken na de eerste verzending. Meer informatie over Wetransfer vind u op het internet, google op 'Wetransfer'. Voor het verzenden via Wetransfer berekenen wij geen kosten. 

 

Voor fysieke producten geld een levertijd van 1 tot 4 weken, dit is afhankelijk van de drukte.

 


* Ik woon buiten Nederland, kan ik producten bij Haken met Marga bestellen?

Natuurlijk. De digitale snelweg kent geen grenzen. Bij goederen, geldt het tarief van Post.nl. Let op! Voor buiten Nederland gelden hogere verzendkosten. (Toevoeging 22/7) Wij krijgen meldingen vanuit België dat zij niet vanuit België kunnen betalen. Wij hebben aan de kassa van de webshop meerdere betalingsmogelijkheden toegevoegd. 

 


* Ik krijg geen track & trace melding wanneer mijn pakket verzonden wordt.

Wij geven bij Post.nl alleen uw naam en adres door. Dus niet uw mailadres. Als u uw pakket wilt volgen moet u de Post.nl app downloaden. Deze is beschikbaar in de Playstore voor Android en de Appstore voor IOS. U krijgt dan een melding van Post.nl wanneer uw pakket onderweg is. Hier hebben wij verder geen invloed op en wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele fouten en of bugs in de Post.nl app. 

 


* Ik heb betaald voor een product, maar ik krijg geen bevestigingsmail van het bestelde product.

U rekent af in onze winkel. Voor de kassa maken wij gebruik van een extern bedrijf. In principe hebben wij dus niets met uw betaling te maken. Mocht een betaling onverhoopt mis gaan, neem dan contact met ons op via het contactformulier (contact/algemenevoorwaarden). Wij zullen het dan voor u uitzoeken waar een eventuele fout ligt. Mogelijk ligt de fout ook in de webshop, na uw melding zullen wij dat spoedig oplossen. Als laatste: check zelf of uw internetverbinding werkt, of dat de mail in uw spambox terecht is gekomen. 

 


* Mijn pakket is geretourneerd naar de afzender (Haken met Marga).

Wij versturen met Post.nl. Wij hebben echter geen invloed op dit proces. Als bijvoorbeeld Post.nl uw pakket niet op uw adres kan afleveren, wanneer u niet thuis bent, dan gaat het pakket naar een Post.nl afhaalpunt. U krijgt dan een melding van Post.nl dat u uw pakket kan afhalen. Gebeurt dit niet binnen 1 week, wordt het pakket als onbestelbaar naar ons terug verzonden. Wij kunnen dan 2 dingen doen. Het pakket opnieuw naar u verzenden of uw aankoopbedrag retourneren. Als wij het pakket opnieuw moeten verzenden, berekenen wij opnieuw verzendkosten. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen als u uw pakket niet ophaalt. Let op: wij nemen geen contact met u op wanneer wij een pakket retour krijgen, ook hier ligt de verantwoordelijkheid bij uzelf. De coulanceregeling die wij eventueel met u treffen door eventueel uw aankoopbedrag te retourneren lijkt ons meer dan redelijk. 

 


* Ik ben niet tevreden over mijn aankoop? Kan ik de aangekochte producten retourneren?

Een haakpatroon kan niet worden geretourneerd. Door ons geleverde goederen wel (als u niet tevreden bent) wel. U krijgt dan het geld van het deel van de geleverde goederen terug. Uw dient zelf de verzendkosten van uw retour te bekostigen. De retourzending dient per aangetekende post aan ons verzonden te worden. Zie ook onze algemene voorwaarden. Wij hebben echter nog geen ontevreden klanten gehad. 

 


* Waarom zijn sommige producten uitverkocht?

Wij maken onze fysieke producten (dierenkarretjes en HMM-Mobiel) geheel zelf. Dit kost enige tijd, ook omdat wij nette producten willen afleveren. Omdat het Team Haken met Marga niet altijd in bedrijf is, kunnen wij maar een aantal exemplaren van de fysieke producten per week afleveren. Houdt de webshop en de facebookgroep 'Haken met Marga' goed in de gaten. Wij geven tijdig aan wanneer er weer een fysiek product leverbaar is. 

 


* Ik heb een klacht!

Wij vinden het heel vervelend als u niet tevreden bent over onze producten of over onze service. Als u onverhoopt toch een klacht heeft, dan kunt het contactformulier invullen (contact/algemenevoorwaarden) Probeer uw klacht goed en duidelijk te omschrijven, wees specifiek. Uw klacht wordt dan in behandeling genomen en wij zullen proberen om tot een oplossing met u te komen. 

 


Kan ik alle soorten garen gebruiken?

In principe kunt u alle gladde kantoenen garens voor haaknaald 2,5 gebruiken.